Praktiske oplysninger

Indkøring – hvad er det nu for noget?

Vi bruger ordet indkøring for den periode, der går fra barnet starter hos os, til barnet kan være hos os en hel dag og begynder at være en inkluderet del af gruppen. Vores erfaring er, at barnet har brug for tid til at vænne sig til de nye omgivelser i dets eget tempo. Derfor kan indkøringen variere fra barn til barn og det er vigtigt at I tager jer den tid barnet har brug for. I skal forvente at sætte 2 uger af til jeres barns nye ”arbejdsplads, da der er vigtigt, at vi har tid til at lærer hinanden at kende både børn, forældre og personale.

Gode råd til hvordan I forbereder barnet og jer selv på starten

Det kan være en god ide, at I og jeres barn kommer på besøg før jeres barn starter i vuggestuen. Det giver en tryghed for jer, så I kan sætte ansigt på det personale der skal tage vare på jeres barn. Hvis I har lyst, er I velkomne til at ringe og aftale en besøgsdag.

Det er en god idé at jeres barn har prøvet at være passet af andre end jer når det starter i vuggestue, så det får erfaringen med, mor og far kommer igen.

Forbered jer i forhold til spisning, således at barnet enten kan tage flaske eller spise skemad inden start, vi kan ikke klare en amning.

Ring endelig til os, hvis I er tvivl om noget eller har nogle spørgsmål.